مبانی نظری وپیشینه تحقیق اختلال نارسایی توجه بیش فعالی

فرمت فایل: ورد(word) _ قابل ویرایش و بخشی از متن تحقیق - , Image result for word

( -- قابل ویرایش )

تعداد صفحه : 64
مقدمه اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی یک اختلال رشدی در کودکان است که با الگوی پایدار بی توجهی یا بیش فعالی/ تکانشگری مشخص می‌شود که نشانه‌ها در مقایسه با سطوح رشدی کودکان فراوان و شدید هستند (انجمن روانشناسی آمریکا، 1994، به نقل از واکر،2010).همچنین این اختلال یکی از شایعترین اختلالات رفتار کودکان است. که در 4 درصد سنین مدرسه تأثیر می‌گذارد. تحقیق طولی اخیراً نشان می‌دهد که بیش از 50 تا 70 درصد کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی تا بزرگسالی نشانه‌های عمده بالینی را خواهند داشت (عطائی، 1390). بسیاری از نوجوانانی که تشخیص اختلال نارسائی توجه/بیش فعالی دارنداز کودکی نسبت به نوجوانان عادی مشکلات بیشتری را تحمل می‌کردند، این مشکلات شامل افزایش مشکلات عقلی، مشکلات بین فردی، رها کردن مدرسه، آمار بالای تصادفات و استفاده از مواد روانگردان بود ( اسمیت و همکاران، 2000). اختلالهای دوران کودکی اکثر کودکان در جریان رشد، مشکلات هیجانی و رفتاری خاصی پیدا می‌کنند که معلول فشارهای رشد و انطباق با انتظارات خانواده و اجتماع است. کودکان در اثر رشد و نمو سریع، جمعیت منحصر به فردی هستند. هر یک از نظریه‌های موجود، بر عامل خاصی به مقوله سبب شناسی این مشکلات در کودکان تأکید می‌کند. ولی ضعف نظریه‌ها در تبیین کامل رشد در سنین مختلف و در حوزه‌های مختلف، منجر به پذیرش دیدگاه جامع تری به نام بوم شناختی شده است. دیدگاهی که عوامل درون کودک، خانواده و اجتماع را که تأثیرات مستقیم و غیر مستقیم بر کودک دارند، در نظر می‌گیرد. در این دیدگاه پیشرفت‌های رشدی کودک در یک حوزه با پیشرفت‌های رشدی کودک در حوزه‌های دیگر رابطه دارد. وانگهی داشتن مشکل در هر یک از حوزه‌های اصلی رشد بر رشد کودک در آینده تأثیر می‌گذارد(دادستان، 1366). ملاک‌های رفتار نابهنجار در کودکان در سالهای اخیر به دلایل

قسمتی از محتوی متن پروژهمیباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایلآنی فایل را دانلود نمایید .

شهر دانلود

« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »

شهر دانلود


دریافت فایل